Moderní výuka

Nejen o technologiích ve vzdělávání

iPad aplikace

Domaluj si říkanku – nová česká aplikace

„Domaluj si říkanku“ je vzdělávací a herní aplikace pro děti, kterou vyvinula společnost AstrumQ ve spolupráci s občanským sdružením Hrajeme si a ilustrátorkou ak. soch. Evou Kučerovou.
Aplikace má přispět ke vzdělávání dětí, rozvíjet jejich obrazotvornost a fantazii. Nezapomeňte si stáhnout říkanky 24.12. budou všechny ke stažení zdarma. Tvůrci aplikace teď hledají partnery, kteří ji pomůžou zviditelnit a ještě před Vánoci tak obdarovat miliony dětí na celém světě.

Aplikace ocení nejen děti, ale také rodiče, kteří své ratolesti během vánočních svátků zabaví hravou a chytlavou formou. V aplikaci se vhodně propojují obrázky s říkankami, děti domalovávají přednastavené šablony, poté se zobrazí část říkanky a následně znovu pokračují v malování. Tento proces se opakuje, až vznikne finální obrázek. „Děti, které aplikaci testovaly, byly nadšené. Dokonce i my jsme se při její tvorbě zabavili a na chvíli se vrátili do dětských let,“ říká Aleš Vyka, výkonný ředitel společnosti AstrumQ.

Celý projekt vznikl před několika lety v hlavách Marty Branny Dvořákové a Stanislava Branny z Občanského sdružení hrajeme si, ve spolupráci s ilustrátorkou ak. soch. Evou Kučerovou. V první fázi vytvořili několik prototypů ve formě deskové hry a v rámci vývoje malovali s cca dvěmi sty dětmi při různých příležitostech.  Vyzkoušely si je i onkologicky nemocné děti během ozdravného pobytu na Buchlově, který pořádalo občanského sdružení Život pro děti. Následně přišla idea vytvořit i elektronickou verzi hry a tak manželé Branny oslovili vývojáře mobilních aplikací AstrumQ.

„Celý tým odvedl profesionální práci, vydal ze sebe maximum a všichni pracovali srdcem. Nikdy jsem při tvorbě necítil tolik nadšení, vytvořili jsme něco, co se dotýká hvězd,“ dodává spokojeně Aleš Vyka. Na vývoji se v rámci zmiňovaného týmu podílel vedoucí vývoje Radim Halfar, grafický designer Tomáš Slavík, vývojář David Fiedor, vedoucí projektu Tomáš Rozehnal. Pro překlad do angličtiny byl manželi Branny osloven překladatel Mike Baugh z New Yorku, který má na svém překladatelském kontě i Krtečka Zdeňka Milera. Metodice práce s didaktickou pomůckou byla koncem listopadu udělena akreditace Ministerstva školství ČR a didaktická pomůcka se stala plnohodnotným výukovým nástrojem.

AstrumQ teď pro projekt hledá partnery, kteří se přidají do jejich týmu a pomohou úspěšně aplikaci zviditelnit. „Tweetněte o aplikaci s hastagem #drawyourpoem, doporučte ji ve vánočním newsletteru, řekněte o nás vašim zaměstnancům, zobrazte odkaz na říkanky na webových stránkách, Facebookových profilech či intranetu. Celá akce by vám měla zabrat jen několik minut,“ tvrdí Aleš Vyka, který má v plánu oslovit i takové společnosti, jakými jsou Seznam.cz, T-Mobile či Kofola.

Aplikace je dostupná pro tablety na operačním systému iOS. Stáhnout si ji můžete zdarma na App Store společnosti AstrumQ Interactive pod názvem Draw your poem. Navíc na štědrý den si budete moci stáhnout veškerý obsah zdarma, který obsahuje šest základních říkanek.

Apple-App-Store

Společnost AstrumQ Interactive, s.r.o. vytváří řešení dotýkající se hvězd, vyvíjí webové stránky s příběhy a užitečné mobilní aplikace. V letošním roce firma vytvořila aplikaci Sportuj v Ostravě. Sídli v Ostravě od roku 2012, chtějí dobýt svět s mobilními aplikacemi a jdou přímo za svým cílem.

 

Tisková zpráva

Libor Klubal

Učitel se zkušenostmi ze základní, středního a vysokého školství. Je učitelem matematiky a informatiku na Základní škole Velké Hoštice a působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple pro školství.